Search This Blog

Wednesday 26 November 2008

小事上忠心

昨天晚上牧師在族長會議的時候,告訴我不要在為其它行政的事煩腦,就好好的預備星期六晚上的講道,因為整個camping那麼忙、整個邀請預備,就是為了星期六晚上的收割。

今天早上起來禱告,就為了不忠心的事禱告…

求神赦免我輕乎了這次的服事;求神赦免我的驕傲認為自己比別人強;求神赦免我沒有好好的照吳牧師的要求update名單…

我特別有一個感動,求神赦免我在工作上的不忠心,我時常遲到,這是一種驕傲的態度,認為我可以自己決定該什麼時候上班…

當我跟神立志要好好的在準時上忠心時,一大早就接到經理寄給大家的信:

Ladies and Gents

A reminder that ICT department is expected to be staffed between the hours of 9:00 am to 5:30 pm (8:00 to 5:30 for service desk). To project a professional opinion to external staff can you please insure that you arrive and depart on time. If you expect to be more than 10 mins late, can you please notify myself or Katerina; and we will endeavor to inform your team members for you.

太巧了…經理一年多來都不太管上班時間的…

感謝神,讓我學習一個忠心的機會,好好的忠心在所交託的事上。

No comments: